6 Μαρ 2009

Έρευνα υγείας αμφισεξουαλικών και λεσβιών 4

Έρευνα υγείας αμφισεξουαλικών και λεσβιών στην Αγγλία το 2008

Λόγω του μεγέθους της η έρευνα χωρίστηκε σε επτά 7 μέρη βρίσκεστε στο τέταρτο 4 μέρος.

Οι μισές από τις αμφισεξουαλικές και λεσβίες δήλωσαν ότι αθλούνται τουλάχιστον 3 φορές την εβδομάδα. Από αυτές που αθλούνται, 3 στις 5 (60%) δήλωσαν ότι αθλούνται πάνω από μισή ώρα κάθε φορά.

"Ζω σε ένα πολύ μικρό χωριό σε μια αγροτική περιοχή της Ουαλίας –η συντρόφισά μου κι εγώ είμαστε τελείως ανοιχτές για τη σχέση μας. Είμαστε και οι δυο δραστήριες-ενεργές στην τοπική κοινωνία, εγώ για παράδειγμα ηγούμαι του αθλητικού ομίλου μας. Είμαστε ευπρόσδεκτες ως ένα ζευγάρι που έχει να προσφέρει στην ζωή του χωριού".
Cerys, 53, Wales

ΔΕΙΚΤΗΣ ΜΑΖΑΣ ΣΩΜΑΤΟΣ
Α Β
Λιποβαρείς 3% 2%
Φυσιολογικές 50% 42%
Υπέρβαρες 26% 32%
Παχύσαρκες 19% 24%
Πολύ παχύσαρκες 2% 3%

0% 10% 20% 30% 40% 50%

Α Λεσβίες και αμφισεξουαλικές, Β γενικός γυναικείος πληθυσμός συνολικά
BMI


8.ΟΙ ΣΥΝΕΠΕΙΕΣ ΤΗΣ ΔΙΑΚΡΙΣΗΣ

Ισότιμη πρόσβαση στις υπηρεσίες υγείας:
"Δεν πιστεύω ότι έχω ισότιμη πρόσβαση στις υπηρεσίες υγείας όσο και οι ετερό γυναίκες αντίστοιχα-εν μέρει εξαιτίας της συνεχόμενης έλλειψης κατανόησης για τις λεσβιακές ιατρικές ανάγκες και κάποιες φορές για αρρώστιες, χωρίς να έχω πάντα συναισθηματική αυτοπεποίθηση ή να είμαι επαρκώς ισχυρή ώστε να αντιμετωπίζω συχνά τα επακόλουθα της δήλωσης της σεξουαλικής μου ταυτότητας σε κάθε επίσκεψη και αντιμετωπίζοντας μια σωρεία ετεροσεξιστικών και απρεπών ερωτήσεων από το ιατρικό και νοσηλευτικό προσωπικό και από γυναίκες και άνδρες υπαλλήλους στο σύστημα υγείας. Τα περισσότερα από αυτά καταλήγουν να με κάνουν να μην αναζητώ ιατρική φροντίδα ή προληπτική ιατρική, συμβουλευτική, παρά μόνο όταν πραγματικά δεν μπορώ να κάνω αλλιώς. Θα προσφέρω βοήθεια και θεραπεία μόνη στην εαυτή μου στο μέγιστο βαθμό που μπορώ. Ο τομέας υγείας είναι αποξενωτικός, ανασφαλής και δεν φροντίζει τις ανάγκες μου".
Madeleine, 44, London

Από τον Απρίλιο του 2007 είναι παράνομη η διάκριση κατά λεσβιών και αμφισεξουαλικών γυναικών στην παροχή δημοσίων υπηρεσιών. Παρ' όλα αυτά οι μισές λεσβίες και αμφισεξουαλικές γυναίκες ανέφεραν τουλάχιστον μια αρνητική εμπειρία που είχαν από το ιατρικό, νοσηλευτικό προσωπικό και το σύστημα υγείας τον περασμένο χρόνο.

"Κατά τη διάρκεια μιας ιατρικής επίσκεψης και συζήτησης για τους μυς του κόλπου μου ανέφερα σε μια φυσιοθεραπεύτρια ότι χρησιμοποίησα ένα dildo και εκείνη αρνήθηκε να μου προσφέρει τις υπηρεσίες της!".
Morgan, 37, North West

"Η συντρόφισά μου είχε ένα ατύχημα στην Ουαλία και το ιατρικό και νοσηλευτικό προσωπικό δεν με αναγνώριζε ως συγγενή μέχρι που κάναμε φασαρία. Οι γυναίκες νοσηλεύτριες δεν άγγιζαν το σώμα της συντρόφισάς μου κατά το διάστημα της 6ήμερης παραμονής της στο νοσοκομέιο. Έπρεπε να πλένεται μόνη της ή να περιμένει μέχρι να έρθει ο άντρας νοσηλευτής".
Harriet, 59, London


Αποκαλύπτοντας την σεξουαλική ταυτότητα στο ιατρικό, νοσηλευτικό προσωπικό:

Οι ιατρικές ανάγκες των λεσβιών προϋποθέτουν τη γνώση εκ μέρους του νοσηλευτικού, ιατρικού προσωπικού του σεξουαλικού προσανατολισμού της ασθενούς. Παρ' όλα αυτά οι μισές από τις ερωτηθείσες δεν έχουν αποκαλύψει τον σεξουαλικό προσανατολισμό τες στο ιατρικό, νοσηλευτικό προσωπικό συμπεριλαμβανομένης-ου και της οικογενειακής-ου γιατρίνας-ου. Είναι πιθανότερο να το αποκαλύψουν στην εργοδοσία τες, τις συναδέλφισσες-ους,τις φίλες-ους και γυναίκες, άνδρες συγγενείς, παρά στην οικογενειακή γιατρίνα-ο τες.

ΤΙ ΠΟΣΟΣΤΟ ΤΩΝ ΑΝΘΡΩΠΩΝ ΓΝΩΡΙΖΕΙ ΟΤΙ ΕΙΣΑΙ ΛΕΣΒΙΑ Η ΑΜΦΙΣΕΞΟΥΑΛΙΚΗ ;
Α Β
Οικογενειακή γιατρίνα-ος ή ιατρικό, νοσηλευτικό προσωπικό 49% 44%
Διευθύντρια-ης 33% 63%
Συναδέλφισες-οι 27% 67%
Οικογένεια 21% 70%
Φίλες-οι 4% 90%

0% 20% 40% 60% 80% 100%
Α Ελάχιστες-οι ή καμιά-εις, Β Τουλάχιστον οι μισές-οι

"Εργάζομαι στο εθνικό σύστημα υγείας και ακόμη κι εγώ δεν αισθάνομαι άνετα να αποκαλύψω την σεξουαλική μου ταυτότητα στην οικογενειακή γιατρίνα μου".
Louise, 49, North West

"Έχω νοσηλευτεί σε νοσοκομείο 2 φορές τα 2 τελευταία χρόνια για εγχείριση και δεν μου ήταν εύκολο να αποκαλύψω την σεξουαλική μου ταυτότητα, καθώς ένιωθα πιο ευάλωτη σε πιθανή κακή θεραπεία".
Zara, 50, London


Υποθέσεις ετεροφυλοφιλίας :
2 στις 5 (40%) αμφισεξουαλικές και λεσβίες δήλωσαν ότι, τον προηγούμενο χρόνο, το ιατρικό, νοσηλευτικό προσωπικό υπέθεσε ότι ήταν ετεροφυλόφιλες, και αυτό σημαίνει ότι δεν έλαβαν οι ίδιες τις κατάλληλες συμβουλές.

"Παρόλο που είμαι ανοιχτή για την σεξουαλικότητά μου σχεδόν σε όλες-ους όσες-ους γνωρίζω, και άνετη με την σεξουαλικότητά μου, ακόμη νιώθω άβολα και τρομαγμένη με ερωτήσεις που σχετίζονται με το σεξουαλικό μου ιστορικό, οι οποίες αυτόματα-'αυτονόητα' σχετίζονται με την ετεροφυλοφιλία".
Eva, 57, South West

"Το ιατρικό και νοσηλευτικό προσωπικό υποθέτουν ότι είμαι ετερό και ρωτούν απρεπείς ερωτήσεις σχετικά με τις σχέσεις μου. Μου κάνουν συχνά κήρυγμα για ασφαλέστερο σεξ και την πρόληψη της εγκυμοσύνης χωρίς να μου δοθεί η ευκαιρία να εξηγήσω ότι δεν κάνω σεξ πλέον με άντρες".
Maya, 28, South West

"Είχα κολπικές διαβρώσεις και ο γιατρός με ρώτησε εάν είχα προβλήματα με το διεισδυτικό σεξ. Απάντησα όχι, αλλά πιθανόν άλλο εννοούσα εγώ και άλλο αυτός. Το ίδιο και με την νοσηλεύτρια που κάνει τα τεστ ΠΑΠ. Φαίνεται να κυριαρχεί μια απόλυτη έλλειψη γνώσης για οτιδήποτε πέραν του ετεροφυλοφιλικού σεξ".
Shannon, 45, North West

1 στις 5 (20%) αμφισεξουαλικές και λεσβίες ένιωσαν ότι κατά τη διάρκεια του τελευταίου χρόνου δεν είχαν την ευκαιρία να συζητήσουν για τον σεξουαλικό προσανατολισμό τες και κάποιες φορές χρειάστηκε να διακόψουν κατά τη διάρκεια μιας εξέτασης για να διορθώσουν υποθέσεις.


"Επρόκειτο να κάνω μια ακτινογραφία σε ένα νοσοκομείο. Οι νοσηλεύτριες-ες έκαναν τις συνήθεις ερωτήσεις, εάν δηλαδή υπήρχε περίπτωση να είμαι έγκυος, στο οποίο εγώ απάντησα αρνητικά. Χωρίς να μου δώσουν την ευκαιρία να εξηγήσω περαιτέρω, με ρώτησαν εάν ήμουν μονογαμική, πράγμα το οποίο επιβεβαίωσα. Άρχισαν να μου κάνουν κήρυγμα για τη σπουδαιότητα του να είμαι σίγουρη για την μη εγκυμοσύνη πριν κάνω την ακτινογραφία, λέγοντάς μου ότι δεν υπήρχε περίπτωση να είμαι σίγουρη ότι δεν είμαι έγκυος, εάν έκανα σεξ με αντισυλληπτικά κλπ. Δεν μου δόθηκε η ευκαιρία να μιλήσω σε καμία στιγμή αυτού του εξάψαλμου και τελικά χρειάστηκε να φωνάξω “ΕΙΜΑΙ ΛΕΣΒΙΑ” (μπροστά σε όλο το θάλαμο) για να τις-τους κάνω να σταματήσουν και να μου κάνουν την ακτινογραφία”.
Tabitha, 25, London

ΠΟΛΙΤΙΚΕΣ ΕΧΕΜΥΘΕΙΑΣ:
1 στις 8 (12.5%) αμφισεξουαλικές και λεσβίες ΔΕΝ είναι σίγουρες για το ποια είναι η πολιτική της οικογενειακής γιατρίνας-ου τες αναφορικά-σχετικά με την εχεμύθεια. Παρόλο που πολλές ερωτηθείσες σχολίασαν ότι ήθελαν ο σεξουαλικός τους προσανατολισμός να καταγραφεί μόνιμα στο φάκελό τους ώστε να διασφαλιστεί ότι θα τυγχάνουν της κατάλληλης φροντίδας, πολλές εξέφρασαν ανησυχία για το πώς θα μπορούσε να χρησιμοποιηθεί αυτή ή πληροφορία.

"Γνωρίζω την γενική πολιτική εχεμύθειας του εθνικού συστήματος υγείας, αλλά δεν πιστεύω ότι πληροφορίες για πρόσωπα κρατούνται μυστικές μέσα στο ιατρείο. Ένα μέλος του ιατρικού προσωπικού, που δεν είχε λόγο να γνωρίζει για τη σεξουαλικότητά μου, μου μίλησε για 'άτομα σαν κι εσένα΄ ”.
Paula, 35, Scotland

"Πιστεύω ότι όταν πηγαίνεις σε ένα οικογενειακό ιατρείο- χειρουργείο η πολιτική εχεμύθειας θα πρέπει να καθίσταται σαφής. Επίσης, θα ήθελα να γνωρίζω εάν θα σέβονταν την επιθυμία μου στην περίπτωση που απεκάλυπτα την σεξουαλικότητά μου και δεν επιθυμούσα να καταγραφεί στον φάκελό μου".
Fay, 27, London

"Θα ήταν καλό ο σεξουαλικός προσανατολισμός μιας γυναίκας να σημειώνεται στον φάκελό της, ώστε να μην γίνεται αυτόματα η υπόθεση ότι είναι ετερό. Αλλά ΜΟΝΟ εάν όλες οι γυναίκες μπορούσαν να έχουν την διαβεβαίωση ότι καμιά-νεις με πρόσβαση στο φάκελό τες δεν θα τις αντιμετώπιζε διαφορετικά, με διάκριση εξαιτίας της σεξουαλικότητάς τες".
Vicky, 28, South West


Την έρευνα την βρήκαμε στο ..... και την μεταφράσαμε. Ευαγγελία Βλάμη