6 Μαρ 2009

Έρευνα υγείας αμφισεξουαλικών και λεσβιών 5

Έρευνα υγείας αμφισεξουαλικών και λεσβιών στην Αγγλία το 2008


Η έρευνα λόγω του μεγέθους της χωρίστηκε σε επτά 7 μέρη, βρίσκεστε στο πέμτο 5 μέρος.

Απρεπείς ερωτήσεις :
1 στις 10 (10%) αμφισεξουαλικές και λεσβίες δήλωσαν ότι όταν αποκάλυψαν την σεξουαλικότητά τες στο ιατρικό, νοσηλευτικό προσωπικό, είτε τις αγνόησαν, είτε το προσωπικό συνέχισε να υποθέτει ότι ήταν ετεροφυλόφιλες. Αυτό ήταν ιδιαίτερα εμφανές όταν οι συντρόφισες αποκλείονταν από τη ιατρική επίσκεψη, συμβουλευτική, ή όταν το προσωπικό αρνιόταν να αναγνωρίσει το επίπεδο του Συμφώνου Συμβίωσης.

"Η ψυχίατρος μου είπε ότι δεν υπήρχε λόγος ανησυχίας εάν έμενα έγκυος κατά τη διάρκεια που έπαιρνα τα φάρμακά μου, ενώ της είχα μόλις πει ότι είχα Σύμφωνο Συμβίωσης με την συντρόφισά μου για πάνω από δυο χρόνια. Με έκανε να νιώθω ότι δεν υπήρχε λόγος να της μιλάω".
Bea, 30, North West

" Ήμουν ασθενής στα εξωτερικά ιατρεία ενός νοσοκομείου και δεν είχαν έναν τμήμα στο ηλεκτρονικό τους σύστημα για να καταγράψουν ότι βρισκόμουν σε μια σχέση με Σύμφωνο Συμβίωσης. Μου δήλωσαν ότι στον υπολογιστή έβγαινα ως εργένισσα".
Mandy, 34, North West

"Μια από τις μαίες μου επέμενε στην αναφορά της συντρόφισάς μου ως μητέρας μου παρά την ξεκάθαρη πληροφόρηση για το αντίθετο και όταν γεννήθηκε το παιδί μας της είπε: 'Συγχαρητήρια γιαγιά', στη συντρόφισά μου, που είναι νεότερή μου, της φάνηκε κακόγουστο αστείο, δεν ήταν καθόλου ευχαριστημένη".
Liz, 39, London

"Πρόσφατα είχα την δυσάρεστη εμπειρία να βρίσκομαι με την συντρόφισά μου όταν εκείνη λιποθύμησε και καλέσαμε ένα ασθενοφόρο. Με έκανε να βιώσω την “λεσβιακή μη ορατότητα” με τον πλέον έντονο και δυσάρεστο τρόπο από ποτέ άλλοτε –αρχικά με αγνόησαν σχεδόν τελείως. Δεν φάνηκαν να συγκινούνται όταν είπα ότι ήμουν η συντρόφισά της (έχουμε κάνει Σύμφωνο Συμβίωσης την περασμένη χρονιά) και μόνο όταν και οι δυο δηλώσαμε ότι είμαστε συγγενείς άρχισαν να το επεξεργάζονται. Η άγνοια και η άρνηση κατανόησης έκανε μια ήδη άσχημη κατάσταση ακόμη χειρότερη".
Adele, 33, London

Το 6% των αμφισεξουαλικών και λεσβιών δήλωσαν ότι τον τελευταίο χρόνο το ιατρικό, νοσηλευτικό προσωπικό έκανε απρεπή σχόλια όταν αποκάλυψαν τον σεξουαλικό τες προσανατολισμό.

"Επισκέφτηκα τον γιατρό μου με μια αρρώστια σχετιζόμενη με το άγχος και του ανέφερα ότι η αποκάλυψη της σεξουαλικής μου ταυτότητας στην οικογένειά μου είχε υπάρξει μια πρόσφατη πηγή άγχους για μένα. Μου απάντησε λέγοντας ότι και η αδερφή του πρόσφατα το είχε αποκαλύψει και ότι εκείνος ήταν ακόμη αηδιασμένος με αυτό και ότι η οικογένειά του κρατούσε μια στάση “δεν ρωτάω, μη λες”. Δεν φάνηκε να τον απασχολεί ότι αυτό θα μπορούσε να έχει συνέπειες από εμένα σε εκείνον!"
Orla, 29, London

"Βίωσα λεσβοφοβική συμπεριφορά από μια αντικαταστάτρια της οικογενειακής γιατρίνας μου. Μου δήλωσε ότι πίστευε ότι ο λεσβιασμός ήταν αμαρτία, αλλά και ότι “δεν θα μου πρόσφερε λιγότερο καλές ιατρικές υπηρεσίες εξαιτίας της άποψής της” ". *8
Wendy, 60, London

9.ΚΑΛΕΣ ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ
Ισότιμη συμπεριφορά:
"Όταν έγινε διάγνωση στη συντρόφισά μου ότι πάσχει από καρκίνο όλο το προσωπικό ήταν εξαιρετικά υποστηρικτικό και μας αποδέχτηκαν ως λεσβιακό ζευγάρι και ποτέ δεν νιώσαμε ότι μας συμπεριφέρθηκαν διαφορετικά-με διάκριση".
Angharad, 33, Wales

Όταν αμφισεξουαλικές και λεσβίες δήλωσαν ότι βίωσαν κάποια θετική εμπειρία στο σύστημα υγείας, αυτό είχε αποτελέσματα στο πώς ένιωσαν για την εαυτή, τη σχέση τες αλλά και τη σχέση τες με το σύστημα υγείας.

"Το ιατρικό και νοσηλευτικό προσωπικό μου συμπεριφέρθηκε εξαιρετικά κατά την γέννηση του παιδιού μας 18 μήνες πριν".
Maureen, 40, London

"Έχω υπέροχες γιατρίνες-ους. Δεν είναι ιατρείο με ΛεΠΑΤ γιατρίνες-ους, είναι πολύ χριστιανές-οι και γιατρίνες-οι με οικογένειες, αλλά δεν έχουν προκαταλήψεις και μας αντιμετωπίζουν και τις δυο μας με πολύ μεγάλο σεβασμό, φιλικότητα και ευδιαθεσία".
Susan, 43, North West

"Ο οικογενειακός γιατρός μου με υποστήριξε πολύ για την σεξουαλικότητά μου. Μου είπε:"καλά κάνεις!"
Una, 24, Yorkshire and the Humber

Αναγνωρίζοντας την σεξουαλικότητα:
Μόλις το 25% των ερωτηθεισών δήλωσαν ότι οι γιατρίνες-οι τες αναγνώρισαν-αποδέχτηκαν την σεξουαλικότητά τες όταν τις-τους είπαν ότι ήταν λεσβίες ή αμφισεξουαλικές και μόλις 1 στις 14 (7%) δήλωσαν ότι η γιατρίνα-ος τες τις υποστήριξε να το κάνουν.
Μόλις 1 στις 8 (12.5%) δήλωσαν ότι τις είπαν ότι η συντρόφισά της ήταν ευπρόσδεκτη κατά τη διάρκεια μιας ιατρικής επίσκεψης, συμβουλευτικής.

"Όταν κάναμε το παιδί μας όλο το ιατρικό, νοσηλευτικό προσωπικό συμπεριέλαβε την συντρόφισά μου σε όλη τη διάρκεια της γέννας".
Kirsty, 31, Scotland

"Η συντρόφισά μου κι εγώ πηγαίνουμε στην ίδια οικογενειακή γιατρίνα και συνήθως ρωτάει την μία τι κάνει η άλλη. Μας έστειλε μια κάρτα για το Σύμφωνο Συμβίωσης που κάναμε και μας λέει νέα για τον γκέι γιο της".
Samantha, 55, West Midlands

"Η οικογενειακή γιατρός μου παρέκαμψε την ήδη πλήρη λίστα της για νέες εγγραφές για το χειρουργείο, ώστε να μας κρατήσει μαζί ως οικογένεια σε αυτήν την θεραπεία".
Clare, 42, London

Λαμβάνοντας τις σωστές πληροφορίες:
Μόλις 1 στις 10 (10%) αμφισεξουαλικές και λεσβίες δήλωσαν ότι το ιατρικό, νοσηλευτικό προσωπικό τις είχαν παράσχει σωστές πληροφορίες σχετικές με τον σεξουαλικό τες προσανατολισμό.

"Προσφάτως βίωσα μια εξαίρετη εμπειρία, όταν προσεγγίσαμε την οικογενειακή γιατρίνα μας για να μας συστήσει μια κλινική γονιμότητας. Παρόλο που θα το έκανε η συντρόφισά μου η οικογενειακή γιατρίνα μας με συμπεριέλαβε στις συζητήσεις σε όλη τη διάρκεια και μας έδωσε πολύ καλές συμβουλές για το πώς να το αντιμετωπίσουμε". *9
Kelly, 31, South West

“Ο οικογενειακός γιατρός μου είπε ότι δεν είχε σημασία που ήμουν λεσβία. Μπορεί παρόλ΄ αυτά να χρειαζόμουν τεστ ΠΑΠ”.
Alex, 25, South Central

“Η νοσηλεύτρια του ιατρείου που πήγα για να κάνω το τεστ ΠΑΠ ήταν πολύ πρόθυμη να μιλήσει για θέματα υγείας που αφορούν τις λεσβίες”.
Hannah, 35, London

Ξεκάθαρη πολιτική:
Το 25% των λεσβιών και των αμφισεξουαλικών γυναικών επίσης δήλωσαν ότι η-ο οικογενειακή-ος γιατρίνα-ος τες είχε ξεκάθαρη πολιτική για την εχεμύθεια, και 1 στις 11 (9%) δήλωσαν ότι η-ο οικογενειακή-ος χειρουργός τες δήλωσαν ότι δεν θα έκαναν διάκριση προς αυτές εξαιτίας του σεξουαλικού τες προσανατολισμού. Αφίσες και υλικό για ΛεΠΑΤ σχέσεις ή για λεσβιακά και αμφισεξουαλικά θέματα προσλήφθηκαν ως ένα θετικό σημάδι στο περιβάλλον υγείας.

“Μια αφίσα σε τουαλέτα που συμβούλευε για ασφαλέστερο σεξ τις λεσβίες και ένα φυλλάδιο στην αίθουσα αναμονής για τις λεσβιακές σχέσεις”.
Laura, 49, London

Ειδικές υπηρεσίες:
Το 2 % των αμφισεξουαλικών και λεσβιών έχουν πάει σε κλινικές ειδικά για λεσβίες και αμφισεξουαλικές. Υπάρχουν 3 τέτοιες κλινικές στη Μεγάλη Βρετανία -2 στο Λονδίνο και 1 στη Γλασκώβη. *10

"Η κλινική Orange είναι άψογη. Δεν υπέθεσαν τίποτε, οι ερωτήσεις και οι υπηρεσίες ήταν κομμένες και ραμμένες στα μέτρα μου. Με ενθουσίασε να έχω κάτι σχεδιασμένο για μένα, παρά να πρέπει εγώ να προσαρμοστώ όσο καλύτερα μπορώ σε κάτι σχεδιασμένο για ετερό γυναίκες. Κάθε πόλη πρέπει να έχει μια υπηρεσία σαν αυτή “.
Jenny, 24, London

“Βίωσα μια εξαιρετικά θετική εμπειρία σε μια κλινική για ΛεΠΑΤ στο Guys, για την σεξουαλική υγεία. Μετά από χρόνια κακών διαγνώσεων από ετερό γιατρίνες-ους που συνέχιζαν να με εξετάζουν για ΣΜΝ, μια λεσβία νοσηλεύτρια διαπίστωσε ότι ήμουν αλλεργική στην σιλικόνη από την οποία είναι κατασκευασμένα το σεξουαλικα παιχνίδια μου-sex toys. *11 Αυτή η νοσηλεύτρια έφερε την επανάσταση στη σεξουαλική ζωή μου!”.
Robyn, 34, London

“Όταν ζούσα στο Λονδίνο, πήγαινα και στις 2 κλινικές για λεσβίες. Βίωσα ΤΕΡΑΣΤΙΑ διαφορά. ..δεν έκαναν υποθέσεις, μιλούσα ανοιχτά χωρίς να φοβάμαι ότι η γιατρίνα-ος θα σοκαριστεί ή θα νιώσει άβολα ή απλά δεν θα καταλάβει για τι πράγμα μιλούσα”. *12
Edith, 53, North West




8 Οι γιατρίνες-οι δεν θεραπεύουν με βάση τις απόψεις και τα πιστεύω τες αλλά με βάση τις επιστημονικές γνώσεις τες. Ως επιστημόνισες-ες δεν έχουν λόγω να δημοσιοποιούν τις προσωπικές απόψεις ή πιστεύω τες αλλά μόνο τις επιστημονικές έρευνες. Λεσβοφοβικές συμπεριφορές αποτελούν διάκριση και καλιεργούν περιβάλλον αμφιβολίας για την σωστή θεραπεία, δείχνουν άγνοια για τον τρόπο προφύλαξης και μετάδωσης της νόσου, τέλος οδηγούν σε άρνηση εκ μέρους της ασθενούς να επισκεφθεί ξανά την ίδια γιατρίνα-ο αλλά και ευρύτερα ιατρικά κέντρα, νοσοκομεία για προληπτικές εξετάσεις με σοβαρές συνέπειες στην σωματική και ψυχική υγεία.
9 Το αυτονόητο όλων των άλλων για τις λεσβίες γίνεται "εξαίρετη εμπειρία".
10 Ιατρεία ή νοσοκομεία για λεσβίες ή αμφισεξουαλικές δεν είναι η λύση. Η σωστή πολιτική είναι όλο το ιατρικό και νοσηλευτικό προσωπικό να είναι εκπαιδευμένο για ΛεΠΑΤ. Τείνουν να νοούνται ως ιδρύματα μόνο για ΛεΠΑΤ κι έτσι ως γκέτο. Δεν βοηθά στην ενημέρωση και την ευαισθητοποίηση και κυρίως στην ορατότητα μέσα σε όλη την κοινωνία.
11 Sex toys = όρος που χρησιμοποιείται για να συμπεριλάβει ό,τι κάποιες αμφισξουαλικές και λεσβίες χρησιμοποιούν κατά την διάρκεια των ερωτικών συνευρέσεων. Π.χ dildo.
12 Είναι φανερή η εσωτερικευμένη λεσβοφοβία με την μορφή ενοχής όταν λέει ότι φοβόταν μη νοιώσει άβολα το νοσηλευτικό, ιατρικό προσωπικό.

Την έρευνα την βρήκαμε στο ..... και την μεταφράσαμε. Οι αστερίσκοι δικοί μας. Ευαγγελία Βλάμη