22 Ιαν 2010

Ισπανία 4

ΒΑΣΙΛΕΙΟ ΤΗΣ ΙΣΠΑΝΙΑΣ , Οργανικός Νόμος 3/07, της 22ας Μαρτίου
ΦΕΚ 23 Μαρτίου 2007, τεύχος 71
Οργανική Νομοθεσία για την ουσιαστική ισότητα μεταξύ γυναικών και ανδρών

Η νομοθεσία λόγω του μεγέθους της χωρίστηκε σε , βρίσκεστε στο 4 μέρος

ΤΙΤΛΟΣ II

Δημόσιες πολιτικές για την ισότητα

ΚΕΦΑΛΑΙΟ I

Γενικές αρχές

Άρθρο 14. Γενικά κριτήρια δράσης των Δημόσιων Αρχών.

Για τους σκοπούς της παρούσας νομοθεσίας, τα γενικά κριτήρια δράσης των Δημόσιων Αρχών είναι τα παρακάτω:

1. Η δέσμευση για την αποτελεσματική εφαρμογή του συνταγματικού δικαιώματος της ισότητας μεταξύ γυναικών και ανδρών.

2. Η ενσωμάτωση της αρχής της ίσης μεταχείρισης και ίσων ευκαιριών στο σύνολο των οικονομικών, εργασιακών, κοινωνικών, πολιτιστικών και καλλιτεχνικών πολιτικών με σκοπό την αποφυγή του διαχωρισμού στην εργασία, την εξάλειψη των μισθολογικών διαφορών καθώς και την προώθηση της ανάπτυξης της γυναικείας επιχειρηματικότητας σε όλους τους τομείς που καλύπτονται από τις ανωτέρω πολιτικές και της αξίας της εργασίας των γυναικών συμπεριλαμβάνοντας και την οικιακή εργασία.

3. Η σύμπραξη και συνεργασία μεταξύ των διάφορων δημόσιων υπηρεσιών για την εφαρμογή της αρχής της ισότητας και των ίσων ευκαιριών.

4. Η ισόρροπη συμμετοχή των γυναικών και των ανδρών στα εκλογικά ψηφοδέλτια και στη λήψη αποφάσεων.

5. Η εφαρμογή των αναγκαίων μέτρων για την εξάλειψη της βίας λόγω φύλου, της βίας στην οικογένεια καθώς και όλων των μορφών σεξουαλικής παρενόχλησης και παρενόχλησης λόγω φύλου.

6. Ο συνυπολογισμός των ιδιαίτερων δυσκολιών που αντιμετωπίζουν οι γυναίκες που ανήκουν σε ιδιαίτερα ευάλωτες ομάδες όπως οι γυναίκες που ανήκουν σε μειονότητες, τα νεαρά κορίτσια, οι ανάπηρες, οι γυναίκες μεγάλης ηλικίας, οι χήρες και οι γυναίκες που είναι θύματα βίας λόγω φύλου για τις οποίες οι δημόσιες αρχές μπορούν ακόμα και να λαμβάνουν μέτρα θετικής δράσης.

7. Η προστασία της μητρότητας, με ιδιαίτερη έμφαση στην ανάληψη από την κοινωνία των παρεπόμενων συνεπειών της εγκυμοσύνης, του τοκετού και του θηλασμού.

8. Η θέσπιση των μέτρων που εξασφαλίζουν τη συμφιλίωση της εργασίας με την προσωπική και οικογενειακή ζωή των γυναικών και των ανδρών καθώς και την προώθηση της συνυπευθυνότητας στις οικιακές εργασίες και στη φροντίδα της οικογένειας.

9. Η προώθηση μέτρων συνεργασίας μεταξύ των διαφόρων δημοσίων υπηρεσιών και των κοινωνικών εταίρων, των οργανώσεων γυναικών και άλλων ιδιωτικών φορέων.

10. Η προώθηση της ουσιαστικής εφαρμογής της αρχής της ισότητας μεταξύ γυναικών και ανδρών στις σχέσεις μεταξύ ιδιωτών.

11. Η εφαρμογή μη σεξιστικής γλώσσας σε διοικητικό επίπεδο και η προώθηση της στο σύνολο των κοινωνικών, πολιτισμικών και καλλιτεχνικών σχέσεων.

12. Όλα τα σημεία που εξετάζονται στο παρόν άρθρο, πρέπει να προωθούνται και να συμπεριλαμβάνονται στον ίδιο βαθμό στην ισπανική αναπτυξιακή πολιτική διεθνούς συνεργασίας.


Άρθρο 15. Ο εγκάρσιος χαρακτήρας της αρχής της ίσης μεταχείρισης μεταξύ γυναικών και ανδρών.

Η αρχή της ίσης μεταχείρισης και ίσων ευκαιριών μεταξύ γυναικών και ανδρών εφαρμόζεται οριζόντια σε όλες τις δράσεις της πολιτείας. Οι δημόσιες υπηρεσίες λαμβάνουν υπόψη ενεργά την αρχή αυτή κατά την λήψη και εκτέλεση των νομοθετικών διατάξεων, κατά τη χάραξη της δημοσιονομικής πολιτικής σε όλους τους τομείς και κατά την ανάπτυξη του συνόλου των δράσεων τους.


Άρθρο 16. Διορισμοί που πραγματοποιούνται από τις δημόσιες αρχές.

Οι δημόσιες αρχές πρέπει να μεριμνούν για την εφαρμογή της αρχής της ισόρροπης συμμετοχής γυναικών και ανδρών κατά τους διορισμούς και τις τοποθετήσεις στις αντίστοιχες θέσεις ευθύνης. *Δ


Άρθρο 17. Στρατηγικό Σχέδιο για τις Ίσες Ευκαιρίες.

Η Κυβέρνηση, στα θέματα αρμοδιότητας του Κράτους, εγκρίνει σε τακτά χρονικά διαστήματα το Στρατηγικό Σχέδιο για τις Ίσες Ευκαιρίες το οποίο συμπεριλαμβάνει μέτρα για την επίτευξη του στόχου της ισότητας μεταξύ γυναικών και ανδρών και της εξάλειψης των διακρίσεων λόγω φύλου.


Άρθρο 18. Περιοδική έκθεση.

Σύμφωνα με τους όρους που προσδιορίζονται με κανονιστικές πράξεις, η κυβέρνηση επεξεργάζεται ετήσια έκθεση για το σύνολο των δράσεων της σχετικά με την ουσιαστική εφαρμογή της αρχής της ισότητας μεταξύ γυναικών και ανδρών. Η έκθεση αυτή υποβάλλεται στο Κοινοβούλιο.


Άρθρο 19. Εκθέσεις αντίκτυπου στο φύλο.

Τα σχέδια διατάξεων γενικής φύσεως καθώς και τα σχέδια ιδιαίτερης οικονομικής, κοινωνικής, πολιτιστικής ή καλλιτεχνικής σπουδαιότητας που υποβάλλονται προς έγκριση στο Υπουργικό Συμβούλιο, πρέπει να περιλαμβάνουν και έκθεση αντίκτυπου στο φύλο.


Άρθρο 20. Προσαρμογή των στατιστικών στοιχείων και των μελετών.

Με στόχο την ουσιαστική εφαρμογή των διατάξεων που περιέχονται στην παρούσα νομοθεσία και τη διασφάλιση της ουσιαστικής ενσωμάτωσης της προοπτικής του φύλου στις δράσεις αρμοδιότητάς τους, οι δημόσιες αρχές κατά την κατάρτιση των μελετών και των στατιστικών στοιχείων οφείλουν να:

α) συμπεριλαμβάνουν με συστηματικό τρόπο τη μεταβλητή του φύλου στις στατιστικές, τις έρευνες και τη συλλογή στοιχείων που καταρτίζουν.

β) Να θεσπίζουν και να συμπεριλαμβάνουν στις στατιστικές τες, νέους δείκτες με στόχο την καλύτερη απόκτηση γνώσης για τις διαφορές μεταξύ γυναικών και ανδρών ως προς τις αξίες, τους ρόλους, τις συνθήκες, τις προσδοκίες και τις ανάγκες τες, καθώς και την εκδήλωση και επίδρασή τους στην πραγματικότητα που αποτελεί το αντικείμενο της ανάλυσης.

γ) Να σχεδιάζουν και να εισάγουν στα διάφορα επίπεδα παρέμβασης τες, τους αναγκαίους δείκτες και μηχανισμούς με στόχο τη μελέτη της επίπτωσης των άλλων μεταβλητών που με την εμφάνισή τες οδηγούν σε καταστάσεις πολλαπλής διάκρισης.

δ) Να πραγματοποιούν δειγματοληψίες κατάλληλου εύρους ώστε να επιτρέπουν τη διερεύνηση και ανάλυση των διαφόρων μεταβλητών που περιλαμβάνουν σε συνάρτηση με τη μεταβλητή του φύλου.

ε) Να διερευνούν τα στοιχεία που διαθέτουν, έτσι ώστε να αποκτούν γνώση των διαφορετικών καταστάσεων, συνθηκών, προσδοκιών και αναγκών των γυναικών και των ανδρών στα διάφορα επίπεδα παρέμβασης.

στ) Να αναθεωρούν και να προσαρμόζουν τους υφιστάμενους στατιστικούς ορισμούς έτσι ώστε να συμβάλλουν κατά περίπτωση στην αναγνώριση και αξιοποίηση της γυναικείας εργασίας και την αποφυγή αρνητικών στερεοτύπων έναντι συγκεκριμένων ομάδων γυναικών.

Η μη συμμόρφωση με ορισμένες από τις προαναφερόμενες υποχρεώσεις, δικαιολογείται μόνο σε εξαιρετικές περιπτώσεις και μετά από αιτιολογημένη έκθεση εγκεκριμένη από το αρμόδιο όργανο.


Άρθρο 21. Συνεργασία σε επίπεδο Δημόσιας Διοίκησης.

1. Η Κεντρική Δημόσια Διοίκηση και οι Διοικήσεις των Αυτόνομων Κοινοτήτων συνεργάζονται για την ένταξη του δικαιώματος της ισότητας μεταξύ γυναικών και ανδρών στην άσκηση των αντίστοιχων αρμοδιοτήτων τους και ιδιαίτερα στις δράσεις σχεδιασμού. Για το σκοπό αυτό είναι δυνατόν να λαμβάνονται κοινά σχέδια και προγράμματα δράσης στους κόλπους της Τομεακής Συνδιάσκεψης της Γυναίκας.

2. Οι Τοπικές Αρχές πρέπει να εντάσσουν το δικαίωμα της ισότητας στην άσκηση των καθηκόντων τες και να συνεργάζονται για το σκοπό αυτό με τις υπόλοιπες Δημόσιες Αρχές.


Άρθρο 22. Ίση κατανομή του χρόνου.

Με στόχο την επίτευξη της ίσης κατανομής του χρόνου μεταξύ γυναικών και ανδρών, οι τοπικές αρχές μπορούν να καταρτίζουν Δημοτικά Σχέδια για την οργάνωση του χρόνου της πόλης. Με την επιφύλαξη των αρμοδιοτήτων των Αυτόνομων Κοινοτήτων, είναι δυνατόν το κράτος να παρέχει τεχνική συνδρομή για την επεξεργασία των σχεδίων αυτών.


Την νομοθεσία την βρήκαμε στις 22.1.10 στην http://groups.yahoo.com/group/feministacttalk/attachments/folder/598664777/item/list

*Δ Πέρα από την μικρή ποσόστοση, συχνά βλέπουμε ότι αν κι ένα ψηφοδέλτιο περιλαμβάνει ακόμη και κατά 51% γυναίκες. Οι γυναίκες αυτές δεν θα αναλάβουν θέσεις ευθύνης-αποφάσεων. Το ίδιο συμβαίνει και με τα συνδικάτα.