22 Ιαν 2010

Ισπανία 6

ΒΑΣΙΛΕΙΟ ΤΗΣ ΙΣΠΑΝΙΑΣ , Οργανική Νομοθεσία 3/07, της 22ας Μαρτίου
ΦΕΚ 23 Μαρτίου 2007, τεύχος 71
Οργανική Νομοθεσία για την ουσιαστική ισότητα μεταξύ γυναικών και ανδρών.

Η νομοθεσία λόγω του μεγέθους της χωρίστηκε σε , βρίσκεστε στο 6 μέρος


Άρθρο 32. Ισπανική αναπτυξιακή πολιτική συνεργασίας.

1.Όλες οι πολιτικές, τα σχέδια, τα έγγραφα στρατηγικού σχεδιασμού σε τομεακό ή σε γεωγραφικό επίπεδο καθώς και τα μέσα επιχειρησιακού σχεδιασμού της ισπανικής αναπτυξιακής συνεργασίας, περιλαμβάνουν ως σημαντικό στοιχείο της ατζέντας προτεραιοτήτων τες την αρχή της ισότητας μεταξύ γυναικών και ανδρών, ενώ το περιεχόμενό τες εξετάζεται υπό το πρίσμα της οριζόντιας και κάθετης προτεραιότητας και λαμβάνονται συγκεκριμένα μέτρα για την παρακολούθηση και αξιολόγηση των επιτευγμάτων προς την κατεύθυνση της πραγματικής ισότητας στα πλαίσια της ισπανικής αναπτυξιακής συνεργασίας.

2. Επιπλέον, καταρτίζεται η Τομεακή Στρατηγική Ισότητας μεταξύ γυναικών και ανδρών για την ισπανική συνεργασία που επικαιροποιείται περιοδικά σύμφωνα με τα επιτεύγματα και διδάγματα που αντλούνται από τις προγενέστερες διαδικασίες.

3. Η κυβέρνηση της Ισπανίας θα εφαρμόζει γενικά και σε μεσοπρόθεσμο επίπεδο, μια προοδευτική διαδικασία ουσιαστικής ένταξης της αρχής της ισότητας και της προσέγγισης του φύλου στην ανάπτυξη (GED) σε όλα τα επίπεδα διαχείρισης, έτσι ώστε να καταστήσει εφικτή την ουσιαστική εφαρμογή της Τομεακής Στρατηγικής Ισότητας μεταξύ γυναικών και ανδρών εξετάζοντας συγκεκριμένες δραστηριότητες για την οριζόντια εφαρμογή της στις δράσεις συνεργασίας της Ισπανίας και την προώθηση μέτρων θετικής δράσης για την επίτευξη σημαντικών αλλαγών κατά την πραγμάτωση της αρχής της ισότητας τόσο στα πλαίσια της Διοίκησης όσο και στην εντολή ανάπτυξης της ίδιας της ισπανικής συνεργασίας.


Άρθρο 33. Συμβάσεις των Δημόσιων Υπηρεσιών.

Οι Δημόσιες Υπηρεσίες, στα πλαίσια των αντίστοιχων αρμοδιοτήτων τες και διαμέσου των αρμοδίων οργάνων για τη σύναψη των συμβάσεων, μπορούν να θεσπίζουν ιδιαίτερες προϋποθέσεις για την εκτέλεση των συμβάσεων που συνάπτουν, με σκοπό τη προώθηση της ισότητας μεταξύ γυναικών και ανδρών στην αγορά εργασίας, σύμφωνα με τις διατάξεις της νομοθεσίας περί συμβάσεων του δημόσιου τομέα.


Άρθρο 34. Συμβάσεις της Κεντρικής Διοίκησης του Κράτους.

1. Κάθε χρόνο, το Υπουργικό Συμβούλιο για τους σκοπούς της αξιολόγησης του αντίκτυπου των πολιτικών ισότητας στην αγορά εργασίας, αποφασίζει για τις συμβάσεις της Κεντρικής Διοίκησης του Κράτους και των δημοσίων οργανισμών, που θα πρέπει να περιλαμβάνουν υποχρεωτικά στις εκτελεστικές τους διατάξεις μέτρα με στόχο την προώθηση της ουσιαστικής ισότητας μεταξύ γυναικών και ανδρών στην αγορά εργασίας, σύμφωνα με τις διατάξεις της νομοθεσίας περί συμβάσεων του δημόσιου τομέα.

Στην απόφαση που αναφέρεται στο προηγούμενο εδάφιο, θεσπίζονται κατά περίπτωση τα χαρακτηριστικά των όρων που συμπεριλαμβάνονται στα τεύχη δημοπράτησης σύμφωνα με τη φύση των συμβάσεων και του τομέα δραστηριότητας που αναφέρονται.

2. Τα όργανα δημοπράτησης μπορούν να αναφέρουν στα τεύχη δημοπράτησης με τις ειδικές διοικητικές ρήτρες, ότι θα προτιμώνται κατά την ανάθεση των συμβάσεων, οι προτάσεις που υποβάλλονται από επιχειρήσεις που κατά την εξέταση της επαγγελματικής ή τεχνικής φερεγγυότητας τους, πληρούν τους όρους της προηγούμενης παραγράφου και εφόσον οι προτάσεις αυτές είναι ισοδύναμες ως προς τους όρους τους με τις πλέον συμφέρουσες σύμφωνα με τα αντικειμενικά κριτήρια που αποτελούν τη βάση της δημοπράτησης και ακολουθώντας σε κάθε περίπτωση την κατάταξη που θεσπίζεται στην πρώτη παράγραφο της όγδοης συμπληρωματικής διάταξης του Αναθεωρημένου Κειμένου της νομοθεσίας για τις Συμβάσεις του Δημοσίου Τομέα που εγκρίθηκε με το Βασιλικό Νομοθετικό Διάταγμα 2/2000, της 16ης Ιουνίου.


Άρθρο 35. Κρατικές επιδοτήσεις.

Οι Δημόσιες Αρχές στα στρατηγικά σχέδια των επιδοτήσεων που εγκρίνουν κατά την άσκηση των αρμοδιοτήτων τες, προσδιορίζουν τις περιπτώσεις κατά τις οποίες λόγω της παρουσίας άνισων ευκαιριών μεταξύ γυναικών και ανδρών, είναι δυνατόν τα κριτήρια που διέπουν τις επιδοτήσεις να περιλαμβάνουν την αξιολόγηση των δράσεων ουσιαστικής επίτευξης της ισότητας εκ μέρους των αιτούντων φορέων.

Για τους σκοπούς αυτούς, αξιολογούνται μεταξύ άλλων, τα μέτρα συμφιλίωσης της προσωπικής και οικογενειακής ζωής με την εργασία, η κοινωνική ευθύνη των επιχειρήσεων ή η επιβράβευση των επιχειρήσεων για θέματα ισότητας σύμφωνα με τις διατάξεις του Κεφαλαίου IV του Τίτλου IV της παρούσας νομοθεσίας.


ΤΙΤΛΟΣ III

Ισότητα και μέσα επικοινωνίας

Άρθρο 36. Η ισότητα στα κρατικά μέσα μαζικής ενημέρωσης ΜΜΕ .

Τα κρατικά μέσα μαζικής ενημέρωσης φροντίζουν να προβάλλουν μια ισότιμη, πλουραλιστική και χωρίς στερεότυπα εικόνα των γυναικών και των ανδρών στην κοινωνία και να προωθούν τη γνώση και τη διάδοση της αρχής της ισότητας μεταξύ γυναικών και ανδρών.


Άρθρο 37. Κρατική Ραδιοτηλεόραση RTVE.

1. Η Κρατική Ραδιοτηλεόραση RTVE, κατά την άσκηση της λειτουργίας της ως δημόσια υπηρεσία, θέτει κατά τον προγραμματισμό της τους ακόλουθους στόχους:

α) Να προβάλλει επαρκώς την παρουσία των γυναικών στα διάφορα επίπεδα της κοινωνικής ζωής.

β) Να χρησιμοποιεί μη σεξιστική γλώσσα.

γ) Να υπάρξει μέσω της αυτορρύθμισης, κώδικας δεοντολογίας με στόχο τη μετάδοση του περιεχομένου της αρχής της ισότητας. *Ε

δ) Να συνεργάζεται στις θεσμικές ενημερωτικές εκστρατείες που αποσκοπούν στην προώθηση της ισότητας μεταξύ γυναικών και ανδρών και την εξάλειψη της βίας λόγω φύλου.

2. Η Κρατική Ραδιοτηλεόραση RTVE προωθεί την πρόσβαση των γυναικών σε διευθυντικές θέσεις και θέσεις στελεχών. Προωθεί επίσης την ανάπτυξη σχέσεων με τις γυναικείες ομάδες και οργανώσεις για τον εντοπισμό των αναγκών και των ενδιαφερόντων τες στον τομέα της επικοινωνίας.


Άρθρο 38. Πρακτορείο Ειδήσεων EFE.

1.Το πρακτορείο Ειδήσεων EFE κατά την ανάπτυξη των δραστηριοτήτων του μεριμνά για την τήρηση της αρχής της ισότητας μεταξύ γυναικών και ανδρών κυρίως με τη χρήση μη σεξιστικής γλώσσας ενώ ταυτόχρονα συνεχίζει τις προσπάθειες για την επίτευξη των ακόλουθων στόχων:

α) Της επαρκούς προβολής της παρουσίας των γυναικών στα διάφορα επίπεδα της κοινωνικής ζωής.

β) Της χρήσης μη σεξιστικής γλώσσας.

γ) Της λήψης μέσω της αυτορρύθμισης ενός κώδικα δεοντολογίας, με στόχο τη μετάδοση του περιεχομένου της αρχής της ισότητας.

δ) Της συνεργασίας στις θεσμικές ενημερωτικές εκστρατείες που έχουν στόχο την προώθηση της ισότητας μεταξύ γυναικών και ανδρών και την εξάλειψη της βίας λόγω φύλου.


2. Το Πρακτορείο Ειδήσεων EFE προωθεί την πρόσβαση των γυναικών σε διευθυντικές θέσεις και θέσεις ευθύνης. Προωθεί επίσης την ανάπτυξη σχέσεων με τις γυναικείες ομάδες και οργανώσεις για τον εντοπισμό των αναγκών και των συμφερόντων τες στον τομέα της επικοινωνίας .


Άρθρο 39. Η ισότητα στα ιδιωτικά μέσα μαζικής ενημέρωσης.

1. Όλα τα μέσα μαζικής ενημέρωσης τηρούν την αρχή της ισότητας μεταξύ γυναικών και ανδρών και αποφεύγουν κάθε μορφή διάκρισης.

2. Οι Δημόσιες Αρχές προωθούν την λήψη από τα μέσα μαζικής ενημέρωσης συμφωνιών αυτορρύθμισης που συμβάλλουν στην τήρηση της νομοθεσίας σχετικά με την ισότητα μεταξύ γυναικών και ανδρών συμπεριλαμβανομένων και των δραστηριοτήτων πωλήσεων και διαφήμισης που αναπτύσσουν.


Άρθρο 40. Οπτικοακουστική αρχή.

Οι αρμόδιες αρχές για τον έλεγχο της τήρησης των υποχρεώσεων των οπτικοακουστικών μέσων, λαμβάνουν τα κατάλληλα μέτρα που προβλέπονται από τη νομοθεσία για τη διασφάλιση της μεταχείρισης των γυναικών σύμφωνα με τις συνταγματικές αρχές και αξίες.


Άρθρο 41. Ισότητα και διαφήμιση.

Η διαφήμιση που εισάγει διακριτική συμπεριφορά σύμφωνα με την παρούσα νομοθεσία, θεωρείται ως παράνομη διαφήμιση σύμφωνα με τις διατάξεις της γενικής νομοθεσίας περί διαφήμισης, θεσμικής διαφήμισης και επικοινωνίας .


ΤΙΤΛΟΣ IV
Το δικαίωμα στην εργασία με ίσες ευκαιρίες

ΚΕΦΑΛΑΙΟ I
Ίση μεταχείριση και ίσες ευκαιρίες σε θέματα εργασίας.

Άρθρο 42. Προγράμματα για τη βελτίωση της απασχόλησης των γυναικών.

1. Οι πολιτικές απασχόλησης θα συμπεριλαμβάνουν στις προτεραιότητές τες, την αύξηση της συμμετοχής των γυναικών στην αγορά εργασίας και στην προώθηση της πραγματικής ισότητας μεταξύ γυναικών και ανδρών. Για το σκοπό αυτό, πρέπει να βελτιωθεί η απασχόληση των γυναικών και η παραμονή τες στην εργασία με την ενίσχυση της κατάρτισής τες και της προσαρμοστικότητας τες στις απαιτήσεις της αγοράς εργασίας.

2. Τα προγράμματα ένταξης στην ενεργό εργασία, όπως τα προγράμματα επαγγελματικής κατάρτισης και τα προγράμματα μαθητείας και εξάσκησης επαγγελματία που απευθύνονται σε άνεργες-ους, πρέπει να καλύπτουν όλα τα επίπεδα εκπαίδευσης και ηλικίας των γυναικών, ενώ μπορούν να στοχεύουν κατά προτεραιότητα σε συγκεκριμένες ομάδες γυναικών ή να περιλαμβάνουν ένα συγκεκριμένο ποσοστό γυναικών.


Άρθρο 43. Προώθηση της ισότητας στις συλλογικές διαπραγματεύσεις.

Σύμφωνα με την ισχύουσα νομοθεσία, μπορούν να θεσπίζονται με τις συλλογικές διαπραγματεύσεις μέτρα θετικής δράσης για την προώθηση της πρόσβασης των γυναικών στην απασχόληση και για την ουσιαστική εφαρμογή της αρχής της ίσης μεταχείρισης και της μη διάκρισης γυναικών και ανδρών όσον αφορά τις συνθήκες εργασίας.


Την νομοθεσία την βρήκαμε στις 22.1.10 στην http://groups.yahoo.com/group/feministacttalk/attachments/folder/598664777/item/list

*Ε Η Ελλάδα έχει κώδικα δεοντολογίας, απλώς τον αγνοεί. Μιας και το ΕΣΡ ουδόλως ασχολείται με αυτό τον τομέα, αντιθέτως συχνά πυκνά αποζημειώνεται για εκπομπές που προβάλλουν ΛεΠΑΤ ζητήματα, νέα, ταινίες κλπ. Για τις δε διαφημίσεις, ούτε λόγος.