27 Αυγ 2011

Femidom, το πρόσφατο διαπραγματευτικό εργαλείο των γυναικών. Γ'

Τα αποτελέσματα αυτής της μελέτης έδειξαν πως η αποδοχή του γυναικείου προφυλακτικού ήταν πάνω από 50% μεταξύ όλων των κατηγοριών των γυναικών, σύμφωνα με το Υπουργείο Υγείας και Παιδικής Πρόνοιας.

Κατά συνέπεια, στο Δίκτυο Υποστήριξης Γυναικών και του AIDS κινητοποιήθηκαν 30.000 άτομα, τα περισσότερα εκ των οποίων ήταν γυναίκες, υποβάλοντας δημόσια αίτηση στη κυβέρνηση να εισαγάγει το γυναικείο προφυλακτικό.
Το Υπουργείο Υγείας και Παιδικής Πρόνοιας ανταποκρίθηκε και το γυναικείο προφυλακτικό εισήχθηκε στη χώρα.

 
"Το Δίκτυο Υποστήριξης Γυναικών και του AIDS (WASN) διοργάνωσε με επιτυχία, σε εθνικό επίπεδο δημόσια έκκληση αίτησης προς την κυβέρνηση για την υποστήριξη των γυναικείων προφυλακτικών που συνέπεσε με τις προσπάθειες της κυβέρνησης», λέει η Mary Sandasi, γενική διευθύντρια της WASN.


Το 1997, το γυναικείο προφυλακτικό έγινε ευρέως διαθέσιμο μέσω των δημόσιων καταστημάτων.

Σύντομα μετά από αυτή την έναρξη, το πρόγραμμα γυναικείου προφυλακτικού σε δημοσίους τομείς, χώρους και καταστήματα διεξήγαγε μια πιλοτική μελέτη σε 30 περιοχές (εκ των οποίων οι 6 ήταν αστικές και 24 από τις οποίες ήταν αγροτικές). Η μελέτη διήρκεσε περίπου μια χρονιά και τα αποτελέσματά της, ανέφερε 91% αποδοχή στις γυναίκες και 74% στους άνδρες.

 
Αρχικά, η αποδοχή του γυναικείου προφυλακτικού ήταν χαμηλή λόγω της πολιτικής και προγραμματικών περιορισμών, ιδιαίτερα η περιορισμένη διαθεσιμότητα των αποθεμάτων κατέστησε αδύνατο να ανταποκριθεί στη ζήτηση που είχε δημιουργηθεί και μια γενική έλλειψη στρατηγικής κατεύθυνσης και συντονισμού σηματοδότησε την ακανόνιστη φύση του προγράμματος του δημόσιου τομέα.

Το 2002, έγιναν νέες προσπάθειες ανάπτυξης μιας στοχευμένης στρατηγικής του γυναικείου προφυλακτικού, αλλά οι προσπάθειες και πάλι περιήλθαν σε τέλμα λόγω της αδυναμίας να εξασφαλίσουν τακτικές προμήθειες.

 
Παρά τις σημαντικές προβλεπόμενες δυναμικές, το πρόγραμμα του δημόσιου τομέα απέτυχε να διατηρήσει έναν υψηλό βαθμό της κάλυψης.

Από την άλλη πλευρά, δεδομένου ότι η αρχική περιέργεια και το ενδιαφέρον οδήγησε τις γυναίκες να δοκιμάσουν αυτό το νέο προϊόν, με το κοινωνικό πρόγραμμα διαφήμισης ανέκυψε μια ξαφνική αύξηση των πωλήσεων αμέσως μετά την εισαγωγή του γυναικείου προφυλακτικού το 1997.


Αυτή στη συνέχεια σταθεροποιήθηκε.

 
Στη συνέχεια, η κυβέρνηση ζήτησε την υποστήριξη της UNFPA να ενταθεί η προώθηση τόσο των γυναικείων προφυλακτικών όσο και των ανδρικών μέσα από το δημόσιο τομέα.

Η Διεθνής Υπηρεσίες Κοινού (PSI) ενέκρινε μια στοχευμένη προσέγγιση διαφήμισης για το γυναικείο προφυλακτικό, το 2001 και επέκτεινε το κοινωνικό πρόγραμμα διαφήμισης στις παντρεμένες γυναίκες, στις γυναίκες που ζουν με τον ιό HIV και το AIDS, στις γυναίκες σε ασύμφωνες σχέσεις, και στις νέες γυναίκες (19-25).

Η ετήσια κατανομή αυξήθηκε σταθερά μεταξύ 2001 και 2005.


Την είδηση την βρήκαμε στις 24.8.11 και την μεταφράσαμε από την allafrica.com στην http://allafrica.com/stories/201108240034.html