3 Ιαν 2012

HRC/19/41 Πρώτη Ετήσια έκθεση της Ύπατης Αρμοστείας του Ο.Η.Ε. για τα Ανθρώπινα Δικαιώματα 19

Πρώτη Ετήσια έκθεση της Ύπατης Αρμοστείας του Ο.Η.Ε.  για τα Ανθρώπινα  Δικαιώματα των Lbtiq για να βρεθείτε στο εικοστό μέρος πατήστε εδώ


79. Ορισμένες χώρες - μεταξύ άλλων, η Αυστραλία, η Ινδία, το Νεπάλ, το Πακιστάν, η Πορτογαλία, η Αγγλία και η Ουρουγουάη - έχουν καταστήσει ευκολότερο για τις transgender και τις intersex να αποκτήσουν νομική αναγνώριση της χειρουργικής μετάβασης-επαναπροσδιορισμού φύλου ή να καθορίζονται με άλλο κοινωνικό φύλο, εκτός από το γυναικείο ή το ανδρικό. Η Επιτροπή Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων της Νέας Ζηλανδίας ολοκλήρωσε πρόσφατα μια διετή διαβούλευση ώστε να προσδιορίσει τις ανησυχίες για τα ανθρώπινα δικαιώματα των transgender. 141

80. Τέλος, αναγνωρίζοντας ότι η διασφάλιση των δικαιωμάτων των Lbtiq είναι μια πολύπλευρη επιχείρηση, η κυβέρνηση της Νορβηγίας δημοσίευσε πρόσφατα ένα σχέδιο δράσης για να κινητοποιήσει οκτώ υπουργεία της κυβέρνησης ώστε να εφαρμόσουν μια σειρά συγκεκριμένων μέτρων. 142

81. Η παρούσα έκθεση συνοψίζει μόνο ορισμένες από τις πληροφορίες που συλλέγονται από φορείς και ειδικές ελέγκτριες των Ηνωμένων Εθνών, τις περιφερειακές και τις μη κυβερνητικές οργανώσεις σχετικά με τη βία και τις διακρίσεις με βάση τον πραγματικό ή τουν θεωρούμενο σεξουαλικό προσανατολισμό ή της τρανς ταυτότητας φύλου. Μια πιο συνεκτική ανάλυση των αμφισβητήσεων των ανθρωπίνων δικαιωμάτων τις που αντιμετωπίζουν οι Lbtiq θα απαιτούσε μια πιο εκτεταμένη μελέτη και, στο μέλλον, την τακτική υποβολή εκθέσεων.

82. Παρ' όλα αυτά, επί τη βάσει των πληροφοριών που παρουσιάζονται εδώ, προκύπτει ένα υπόδειγμα παραβιάσεων των ανθρωπίνων δικαιωμάτων που απαιτεί μια απάντηση. Οι κυβερνήσεις και η δια- κυβερνητικοί φορείς έχουν αγνοήσει συχνά τη βία και τις διακρίσεις με βάση το σεξουαλικό προσανατολισμό και την τρανς ταυτότητα φύλου. Η εντολή του Συμβουλίου Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων απαιτεί να αντιμετωπιστεί αυτό το κενό: το Συμβούλιο θα πρέπει να προωθήσει "το καθολικό σεβασμό προστασίας όλων των ανθρωπίνων δικαιωμάτων και θεμελιωδών ελευθεριών για όλες, χωρίς διάκριση-διαφοροποίηση οποιασδήποτε μορφής και κατά δίκαιο και ισότιμο τρόπο". 143 Με την έγκριση, τον Ιούνιο 2011 ψηφίσματος 17/19, το Συμβούλιο του ΟΗΕ εξέφρασε ρητά την "σοβαρή ανησυχία" του για τη βία και τις διακρίσεις βάσει σεξουαλικού προσανατολισμού και τρανς ταυτότητας φύλου. Περαιτέρω δράση είναι πλέον απαραίτητη, ειδικά σε εθνικό επίπεδο, ώστε τα πρόσωπα να προστατεύονται καλύτερα από τέτοιου είδους παραβιάσεις των ανθρωπίνων δικαιωμάτων στο μέλλον.

83. Οι συστάσεις προς τις Χώρες μέλη που παρατίθενται κατωτέρω, οι οποίες δεν είναι εξαντλητικές, βασίζονται σε μέτρα που συνιστώνται από μηχανισμούς Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων του ΟΗΕ.


140 Για περισσότερες πληροφορίες σχετικά με τις εργασίες του Φόρουμ Ασίας-Ειρηνικού σε αυτόν τον τομέα και τη συμβολή των εθνικών φορέων ανθρωπίνων δικαιωμάτων στην περιοχή, δείτε: www.asiapacificforum.net/support/issues/sexual_orientation
141 "Είμαι Αυτή που Είμαι», η εξεταστική έκθεση Transgender της Νέας Ζηλανδίας, Επιτροπή Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων Νέα Ζηλανδία, 2008.
142 "Βελτίωση της ποιότητας ζωής των λεσβιών, γκέι, αμφισεξουαλικών και trans, 2009 -2012", Νορβηγικό Υπουργείο Ισότητας και Παιδιών, 2008.
143 Ψήφισμα της Γενικής Συνέλευσης 60/251, παράγρ. 2.