14 Ιαν 2013

Τα λόγια της Jodie Foster στην βράβευσή της


Είμαι πενήντα. Θα έφερνα το πι μου μαζί στην σκηνή, αλλά δεν πήγαινε με το ντεκολτέ μου. Σαράντα εφτά χρόνια στο σινεμά είναι πάρα πολλά.

Κοιτάζοντας αυτά τα αποσπάσματα είναι σαν οικογενειακή ταινία που σε κάνει να ντρέπεσαι. Γιατί όλες-οι εδώ είστε σαν οικογένειά μου. Αλλά μοιράζομαι τις καλύτερες στιγμές μου με το συνεργείο κάθε ταινίας. Εχω κάνει φίλες-ους εκεί. 

Θα πω κάτι που δεν έχω πει και για το οποίο χρειάζομαι την υποστήριξή σας. Αλλά θα το πω και είμαι περήφανη γι αυτό. Είμαι χωρίς σχέση. Αλήθεια.

Συγνώμη που δεν κάνω μια μεγάλη δημόσια εκ-δήλωση, αλλά έκανα την δημόσια εκδήλωσή μου εδώ και χρόνια σε φίλες-ους και συγγενείς. Σήμερα όμως χρειάζεται να το κάνεις με μια συνέντευξη τύπου με ένα εξώφυλλο ή με ένα άρωμα. Αλλά το reality show της ζωής μου θα ήταν πολύ βαρετό. Θα έπρεπε να κάνω σεξ με την Μαριόν Κοτιγιάρ και να δείρω στον πισινό τον Ντάνιελ Κρεγκ για να γίνει θεαματικό. Αλλά δουλεύω μπροστά στις κάμερες από τριών χρόνων κι αυτό είναι το δικό μου reality show.

Εχω μια ξαφνική επιθυμία να μοιραστώ κάτι που δεν έχω πει ποτέ δημόσια. Μια εξομολόγηση για την οποία έχω λίγο άγχος. Αλλά όχι τόσο άγχος όσο η εκπροσώπισα μου για τα ΜΜΕ! Θα το πω απλά, δυνατά και περήφανα. Εκανα ήδη τη δημόσια εκδήλωσή μου εδώ και μια χιλιετία, πίσω στην παλαιολιθική εποχή. Σ’ εκείνες τις πολύ γραφικές μέρες, όταν μια νεαρή γυναίκα μπορούσε ν’ ανοιχτεί μόνο στις έμπιστες φίλες της, στην οικογένειά της, στις συναδέλφισες-ους της και σταδιακά, περήφανα, σε όσες-ους τη γνώριζαν. Σε όποια-ον συναντούσε.

Αλλά τώρα, όπως μου λένε, κάθε διασημότητα οφείλει να τιμήσει τις λεπτομέρεις της ιδιωτικής της ζωής με μια συνέντευξη τύπου, ένα άρωμα κι ένα ριάλιτι σε ώρα υψηλής τηλεθέασης. Εσάς μπορεί να σας εκπλήσει, αλλά δεν είμαι η Honey Boo Boo.

Αν κι εσείς βρισκόσασταν στο επίκεντρο της δημοσιότητας απ’ όταν ήσασταν κοριτσάκι, αν είχε χρειαστεί να πολεμήσετε για μια ζωή που θεωρούσατε αληθινή κι έντιμη και φυσιολογική παρά τις αντιξοότητες, τότε ίσως κι εσείς θα υπολογίζατε την αξία της ιδιωτικής ζωής περισσότερο απ’ οτιδήποτε.

Ιδιωτική ζωή. Μια μέρα στο μέλλον οι άνθρωποι θα κοιτάξουν στο παρελθόν και θα θυμηθούν πόσο όμορφη ήταν κάποτε.

Υπάρχουν κάποια μυστικά για να κρατήσεις άθικτη την ψυχή σου στη διάρκεια μιας τόσο μακροχρόνιας καριέρας. Πρώτα, ν’ αγαπάς τους ανθρώπους και να στέκεσαι δίπλα τους. Δε θα μπορούσα να σταθώ εδώ χωρίς ν’ αναγνωρίσω μια από τις πιο βαθιές αγάπες της ζωής μου, την ηρωική συν-μητέρα των παιδιών μου, την πρώην συντρόφισά μου στον έρωτα, την ηθική αδελφή ψυχή μου στη ζωή, την εξομολογήτριά μου, την παρέα στο σκι, την σύμβουλο, την πιο πολυαγαπημένη καλύτερη φίλη μου για 20 χρόνια, την Σίντνεϊ Μπερνάρντ. Σ’ ευχαριστώ τόσο πολύ. Είμαι τόσο περήφανη για τη δική μας «μοντέρνα οικογένεια», τους δυο απίθανους γιους μας, όλο αυτό εδώ, να ξέρετε, είναι για σας.

Μαμά, υπάρχουν τόσα πράγματα που δε θα καταλάβεις απόψε, αλλά αυτό είναι το μόνο σημαντικό που πρέπει να κρατήσεις: «σ’ αγαπώ σ’ αγαπώ σ’ αγαπώ». Κι ελπίζω ότι αν το πω αυτό τρεις φορές, με τρόπο μαγικό και τέλειο θα μπει στην ψυχή σου και θα σε γεμίσει με χάρη και με τη χαρά της γνώσης ότι έκανες καλό σ’ αυτή τη ζωή, είσαι καλή μητέρα. Αυτό να το πάρεις μαζί σου όταν πια θα είσαι έτοιμη να φύγεις.

Δεν μπορώ να μη συγκινηθώ, αυτό εδώ μοιάζει με το τέλος μιας εποχής και την αρχή μιας άλλης. Τρομακτικό κι ενθουσιαστικό και τώρα τι; Δε θα ξανανέβω σε καμιά σκηνή. Αλλαγή, πρέπει να την αγαπήσουμε. 

Θα συνεχίσω να λέω ιστορίες, να συγκινώ τους ανθρώπους και να συγκινούμαι μαζί τους, κάνοντας την ωραιότερη δουλειά στον κόσμο. Απλώς μπορεί από δω και πέρα να μιλώ διαφορετικά, ίσως οι ταινίες μου να μην είναι τόσο λαμπερές ή να μην ανοίγουν σε 3.000 αίθουσες, ίσως θα είναι τόσο ήσυχες και λεπτεπίλεπτες που μόνο τα σκυλιά ν’ ακούνε το σφύριγμά τους. Αλλά θα είναι η δική μου γραφή στον τοίχο. 

Η Τζόντι Φόστερ ήταν εδώ. Ακόμα είμαι. Και θέλω να με βλέπουν και να με καταλαβαίνουν βαθιά και να μην είμαι τόσο τρομερά μόνη. Σας ευχαριστώ όλες για την παρέα. 

Στην υγειά των επόμενων 50 χρόνων! 

Jodie Foster 13.1.13