2 Νοε 2015

H Beauvoir και οι ενοχές της για τις λεσβιακές της σχέσεις

Η μυστική πλευρά της διάσημης Γαλλίδας

Πολλά κείμενά της και ένας ωκεανός αλληλογραφίας περιμένουν να δημοσιευτούν.
Ενα νέο βιβλίο για την Simon de Beauvoir έρχεται αυτές τις ημέρες να προστεθεί στα αναρίθμητα δοκίμια που έχουν γραφεί για τη διάσημη Γαλλίδα. Συγγράφισα του βιβλίου είναι η ιστορικός και ακτιβίστρια Marie-Jo Bonnet, μέλος του Lbtiq Μετώπου, και έχει τίτλο "Η Σιμόν ντε Μποβουάρ και οι γυναίκες".

Γιατί η Μποβουάρ έκρυψε την λεσβιοσύνη της.
Το βιβλίο εμβαθύνει σε ένα ερώτημα που έχει τεθεί από όλες-ους: Πώς ήταν οι σχέσεις της με τις γυναίκες; Και ποιες ήταν οι συνέπειες αυτού του "ψέματος";

Η συγγραφέας έχει στόχο να φωτίσει τις "κρυφές ζωές" της διάσημης ηγερίας και πιο διάσημης Γαλλίδας στα χρόνια μετά τον πόλεμο. Σε δύο βιβλία που δημοσιεύτηκαν μετά τον θάνατό της οι αναγνώστριες ανακάλυψαν τις ερωτικές σχέσεις που διατηρούσε η Σιμόν ντε Μποβουάρ με γυναίκες.
Ξαφνιάζει το κυνικό και "προχωρημένο" στυλ με το οποίο μιλούσε η Μποβουάρ στα κείμενά της για τις λεσβιακές ηδονές. Στο "Δεύτερο Φύλλο" σημειώνει ότι αυτό που ζηλεύουν οι γυναίκες στους άνδρες είναι τα "θύματά" τους. Οταν η ερωμένη της Bianca Bienenfeld-Lamblin, ή αλλιώς Védrine, διάβασε τι έγραφε για εκείνη, πήρε την πένα και έγραψε με τη σειρά της το βιβλίο "Αναμνήσεις μιας νεαρής κοπέλας που ενοχλήθηκε", ώστε να εξηγήσει τι συνέπειες είχε πάνω της μια τέτοια προδοσία. Η νεαρή ήταν Εβραία και η Μπωβουάρ την εγκατέλειψε τα χρόνια του πολέμου (επειδή ήταν Εβραία).

H υπόθεση Μπιάνκα
Σε ηλικία 16 ετών η Μπιάνκα γίνεται ερωμένη της Μποβουάρ και στη συνέχεια ερωμένη του Σαρτρ. Η ιστορία ξεκινά το 1937, στο Λύκειο Μολιέρου στο Παρίσι, όπου η Μποβουάρ διδάσκει φιλοσοφία. Η νέα καθηγήτρια κατακτά αμέσως τις μαθήτριές της, με τη βραχνή φωνή, τον χειμαρρώδη λόγο και τα βαθιά νοήματα.


Η Μπιάνκα κατάγεται από μια πολονω-εβραϊκή οικογένεια, είναι μια όμορφη και κοκέτα 16χρονη, ενώ η Μποβουάρ είναι 29 ετών. Μιλάει στο μάθημα για την ελευθερία των γυναικών, για την οικονομική ανεξαρτησία τις, για την άρνηση του γάμου-σκλαβιάς και της μητρότητας. Μια μέρα γράφει στην καθηγήτριά της τον θαυμασμό της και η Μποβουάρ τής δίνει ραντεβού σε ένα καφέ της οδού de Rennes. Η συνάντηση είναι θερμή και η Μποβουάρ προτείνει στη μαθήτριά της να τη συναντήσει και κατ' ιδίαν.


Από τότε, κάθε Κυριακή η Μπιάνκα βρίσκει την Μποβουάρ στο ξενοδοχείο της και μαζί κάνουν βόλτες στο Παρίσι, στα αντικάδικα, στον λόφο της Μονμάρτης. Σε μια εκδρομή στην εξοχή οι δύο γυναίκες γίνονται ερωμένες.


Η υπόθεση Όλγα
Η Μπιάνκα μαθαίνει γρήγορα ότι δεν είναι ο πρώτος γυναικείος έρωτας της Μποβουάρ. Εχει σχέση με μια άλλη Ρωσίδα μαθήτριά της, την Olga Kosa­kie­wicz, μια εκκεντρική νεαρή που άρεσε στον Σαρτρ. Εκείνη δεν δέχεται τον έρωτά του.


Μια μέρα η Μποβουάρ συμβουλεύει την Μπιάνκα να επισκεφθεί τον Σαρτρ για ένα φιλοσοφικό θέμα. Ο φιλόσοφος την ερωτεύεται, της γράφει καυτές ερωτικές επιστολές και εκείνη γίνεται ερωμένη του. Στα γράμματά της προς τον Σαρτρ, που έχουν δημοσιευτεί, η Μποβουάρ, ίσως από ζήλια, αρχίζει να μιλάει άσχημα για τη νεαρή κοπέλα και σε ραντεβού με την Ολγα στο Café de Flore την κοροϊδεύουν. Παράλληλα, όμως, βρίσκονται σε ερωτικό τρίγωνο.


Η αηδία για τις γυναίκες αλλά και το μίσος γι' αυτές είναι επίσης δύο παράδοξες πλευρές τής Σιμόν ντε Μποβουάρ που αποκαλύπτει το νέο βιβλίο. Ερωτεύεται την παιδική της φίλη Zaza γιατί μισεί τη μητέρα της. Είναι το ερωτικό τρίγωνο που επαναλαμβάνεται στις σχέσεις της με τον Σαρτρ, γράφει η Marie-Jo Bonnet.
"Όλα συμβαίνουν στη ζωή της Μποβουάρ σαν να μην άντεχε την έλξη της για τις γυναίκες", γράφει η Marie-Jo Bonnet στο βιβλίο, που κυκλοφορεί αυτές τις ημέρες στη Γαλλία.

Την είδηση την βρήκαμε στις 2.11.2015 από την iefimerida.gr στην http://www.iefimerida.gr/news/233798/i-simon-nte-mpovoyar-kai-oi-gynaikes-i-mystiki-pleyra-tis-diasimis-gallidas-eikones

Η ίδια η Marie-Jo Bonnet δήλωσε στην παρουσίαση του βιβλίου: Όταν γνώρισα την Σιμόν ντε Μποβουάρ το 1971 στο Κίνημα Απελευθέρωσης των Γυναικών Mouvement de libération des femmes-MLF, ονειρευόταν για την γενιά μας.

Ήταν η επιτομή της ελεύθερης γυναίκας που αρνήθηκε να παντρευτεί και να κάνει παιδιά, ενώ ζούσε ως ισότιμη με τον Sartre. 
Με τη δημοσίευση της αλληλογραφίας της, έχουμε αναγκαστεί να επανεξετάσουμε το μύθο: μια άλλη Μποβουάρ, η πραγματική Μποβουάρ, εμφανίστηκε δημοσίως, αποκαλύπτοντας μια γυναίκα που δεν αποδέχτηκε τον σαρκικό και συναισθηματικό έρωτά της για τις εράστριες-ερωμένες της, όπως τον αποκάλεσε ο Σαρτρ, και της οποίας η κρυφή ζωή ήταν σε βάναυση αντίθεση με το απελευθερωτικό μήνυμα του βιβλίου της “Δεύτερο Φύλο”. 
Έχει η Beauvoir εξαπατήσει το κοινό της με το να μην αποδέχεται την πραγματική της προσωπικότητα; Και γιατί συνεχίζουμε να την βλέπουμε ως σημείο αναφοράς της σύγχρονης φεμινιστικότητας, καθώς η ίδια είχε τόσο διαχωρισθεί από τις σχέσεις της με τις γυναίκες;



Στην φωτογραφία η Bianca Bienenfeld-Lamblin αριστερά και δεξιά η Simon de Beauvoir