26 Σεπ 2016

Μήνας Ιστορίας Έγχρωμων Γυναικών


Μήνας Ιστορίας Έγχρωμων Γυναικών: Έγχρωμες γυναίκες που μας ενέπνευσαν 

Η Chardine Taylor-Stone βρίσκει έμπνευση στη ζωή των έγχρωμων γυναικών. 

Ο Οκτώβριος είναι Μήνας Ιστορίας των Έγχρωμων Γυναικών στην Αγγλία, και για να το σηματοδοτήσουμε, ζητήσαμε από τη συγγράφισα και ακτιβίστρια Chardine Taylor-Stone για να μας πει για τις έγχρωμες που την εμπνέουν.


MARSHA P JOHNSON

Οι ταραχές Stonewall του 1969 σηματοδότησαν μια γόνιμη περίοδο στην ιστορία Lgbiq μας.

Τα επεισόδεια στο Stonewall πυροδότησαν ένα κίνημα που οδήγησε στις πρώτες πορείες υπερηφάνειας και εκείνη τη γενιά να αγωνίζεται για τα δικαιώματά της να αγαπά και να επιθυμεί ερωτικά όποια ήθελε, χωρίς να απολογείται. Η Marsha P Johnson είναι ένα όνομα που θα πρέπει όλες να γνωρίζουμε, καθώς αυτή φέρεται να ήταν η πρώτη που προέβαλε αντίσταση έξω από το Stonewall Inn, όπου ήταν τακτική πελάτισα.

Μια έγχρωμη τρανς, η Marsha έγινε ηγέτιδα στον αγώνα για τα δικαιώματα διευρωπαϊκά στη δεκαετία του '70 και του '80 και έγινε μια πολύ γνωστή και σεβαστή ακτιβίστρια γύρω από τον HIV στη Νέα Υόρκη πριν τον αδιευκρίνιστο το θάνατό της το 1992.

Πρόσφατες μαρτυρίες των ταραχών του Stonewall έχουν αποσιωπήσει τον καίριο ρόλο της, απεικονίζοντας νεαρούς λευκούς gay ως τους πρώτους που αντιστάθηκαν στην αστυνομική βαρβαρότητα ενώ συνέβαλαν και οι λεσβίες.

Η διαγραφή της Marsha P Johnson είναι μια απώλεια για όλες μας. Είναι η κληρονομιά της και το θάρρος της να πει «όχι» και να αναλάβει δράση εκείνο το βράδυ έξω από το Stonewall Inn στα 25 γενέθλιά της, που άνοιξε το δρόμο ώστε να φτάσει όλη η κοινότητα εδώ που είναι σήμερα.


ΤΟ ΣΥΛΛΟΓΙΚΟ ΠΟΤΑΜΙ COMBAHEE

Είμαστε όλες εξοικειωμένες με τις "πολιτικές της ταυτότητας", αλλά πόσες γνωρίζουν ότι ο όρος δημιουργήθηκε από μια ομάδα έγχρωμων λεσβιών φεμινιστριών τη δεκαετία του 1980;

Η οργάνωση Συλλογικό Ποτάμι Combahee (CRC) ήταν ενεργή από το 1974 έως το 1980 και ονομάστηκε έτσι προς τιμή της έγχρωμης φιλελελεύθερης Harriet Tubman και την επιδρομή της στο ποτάμι Combahee το 1863, κατά την οποία απελευθέρωσε εκατοντάδες σκλάβων.

Η ιδιότητα του μέλους στην CRC ακούγεται σαν μια ονομαστική κλήση από τις πιο σημαντικές έγχρωμες λεσβίες και φεμινίστριες από το φεμινστικό κίνημα του δεύτερου κύματος. Μια ρευστή οργάνωση, που στα μέλη της περιλαμβάνονταν η Barbara Smith, η Beverly Smith, η Cheryl Clarke, η Demita Frazier, η Akasha Gloria Hull, η Audre Lorde και η Chirlane McCray (τώρα παντρεμένη με τον δήμαρχο της Νέας Υόρκης).

Κάθε μία από αυτές τις γυναίκες συνέχισαν να παλεύουν για τα δικαιώματα των εγχρώμων γυναικών μετά την κατάρρευση της CRC και αξίζουν να είναι πιο διάσημες.

Η Έγχρωμη Φεμινιστική Δήλωση της CRC ήταν μια αμφισβήτιση για τον πολιτισμό του ρατσισμού στο φεμινιστικό χώρο των λευκών και του μισογυνισμού στο έγχρωμο κίνημα για τα πολιτικά δικαιώματα. Δυστυχώς, ακόμα τα συζητάμε αυτά και το μεγαλύτερο μέρος του ρατσισμού και μισογυνισμού που ξηλώθηκε από την CRC είναι εξίσου επίκαιρα.

Είναι επειδή από αυτά τα μεγάλα μυαλά και πνεύματα που ενώθηκαν μαζί τώρα έχουμε έναν όρο που επικυρώνει τις εμπειρίες της ζωής μας από τις πολλαπλές μορφές καταπίεσης που αντιμετωπίζουμε ως λεσβίες.

Έτσι, όταν οι αρνήτριες-ές διαμαρτύρονται για τις «πολιτικές ταυτότητας», να είστε βέβαιη πως θα τις-τους πω ποια-ες δημιούργησε τον όρο και τη δύναμη πίσω από αυτό. Δεν είναι εφεύρεση της μεταμοντέρνας φεμινιστικής γενιάς.



GLADYS BENTLEY

Μια ταλαντούχα τραγουδίστρια των μπλούζ και δημόσια εκ-δηλωμένη ως λεσβία, η Gladys Bentley είναι μία από τις εμβληματικές φιγούρες της αναγέννησης του Harlem.

Η λάτρης των πιο κομψών κοστουμιών, που έδινε παραστάσεις με το ψευδόνυμο επί σκηνής --- στη σκηνή του Bobbie Minton και είχε επιτυχίες όπως Πόσο Μπορώ να Σταθώ; και το Μπλούζ των Αγριόχηνων, τα οποία τραγούδησε ως επένδυση  κλάσης στο θρυλικό Cotton Club.

Η δημοτικότητά της στην δεκαετία του 1930 στο Harlem αντανακλά την υπόγεια σεξουαλική επανάσταση και την επανάσταση των γυναικκών που διερευνώνται και γιορτάζονται από έγχρωμες δημιουργικές queer που ήταν δημόσια εκδηλωμένες αμφισβητώντας τις πιο συντηρητικές απόψεις του εγχρώμων οργανώσεων, όπως η NAACP.

Η ζωή της Gladys Bentley χαρτογραφεί τη μεταβαλλόμενη ορατότητα και την αποδοχή έκφρασης των έγχρωμων λεσβιών. Από κουστουμαρισμένες και κοντοκουρεμένες "ανδροπρεπείς" στη δεκαετία του 1930 για να εγκαταλείψει ξαφνικά την ανδρική ενδυμασία για να φορέσει γυναικεία φορέματα και να ανακηρύξει την εαυτή της ως "μια γυναίκα και πάλι", στην καταπιεστική εποχή, του Μακαθιρσμού-McCarthyite, το 1950 στις Ην. Πολιτείες.

Η αρχική χαρά της Bentley στην αυτο-έκφραση, στην ατομικότητα και στον έρωτα της προς τις γυναίκες είναι μια σημαντική ιστορία στην ιστορία της γυναικοκεντρικότητας.

Την υπόλοιπη ιστορία μπορείτε να την διαβάσετε στην Diva του Οκτωβρίου.


Την είδηση την βρήκαμε και την μεταφράσαμε από την http://www.divamag.co.uk/category/lifestyle/black-history-month-inspirational-women-of-colour.aspx 


Στη φωτογραφία η Marsha P. Johnson.