15 Οκτ 2016

Γεροντοκόρη Γ'


Η Μπέτι Ντέιβις έπαιξε άλλη μια γεροντοκόρη που ονομάζεται Charlotte στην Hush ... Hush, Sweet Charlotte (1964). 

Η Katharine Hepburn ειδικεύεται παίζοντας γεροντοκόρες στη δεκαετία του 1950, όπως τη Rosie στην The African Queen (1951), τη Jane Hudson στην ταινία Το Καλοκαίρι (1955), και τη Lizzie στην ταινία The Rainmaker (1956). 

Ο πλασματικός χαρακτήρας της Bridget Jones συχνά αναφέρεται στην εαυτή της ως μιας γεροντοκόρης στην ταινία Το ημερολόγιο της Μπρίτζετ Τζόουνς (1996). 

Το ντοκυμαντέρ Cat Lady (2009) περιστρέφεται σε μια ιστορία γεροντοκόρων οι οποίες έχουν αφιερωθεί στις γάτες τις. [25] 

Λογοτεχνία
Αμφότερα Το Ημέρωμα της Στρίγγλας (αρχές Δεκαετίας 1590) και το Πολύ Κακό για το Τίποτα (τέλη Δεκαετίας 1590), ο Ουίλλιαμ Σαίξπηρ αναφέρεται σε κάτι σύγχρονο λέγοντας ότι ήταν η μοίρα των γυναικών που έχασαν τη ζωή άγαμες ήταν ηγέτιδες πιθήκων στη κόλαση **** στην αργκό σήμαινε επίσης γεροντοκόρη**********. Μέχρι τη στιγμή που στην Αγγλική Αντιβασιλεία, η λέξη "ηγέτης πίθηκος" έγινε ένας όρος της αργκό για την "γεροντοκόρη". Συχνά χρησιμοποιήθηκε στο πλαίσιο των ειδυλλίων της Αντιβασιλείας και άλλα έντυπα κατά την περίοδο αυτή.


Τα βιβλία Η Πλατεία Ουάσιγκτον και η Κληρονόμος έχουν γεροντοκόρες ηρωϊδες που τελικά επιλέγουν να παραμείνουν γεροντοκόρες και αγκαλιάζουν την ελευθερία του να μην χρειάζεται να τελέσουν το γάμο.

Ένα στερεότυπο της γεροντοκόρης που εμφανίζεται στη βιβλιογραφία είναι ότι είναι καταπιεσμένες ή άβουλες γυναίκες, θύματα μιας καταπιεστικής οικογένειας. Αυτό το στερεότυπο παίζεται στο κλασικό διήγημα του William Faulkner «Ένα Τριαντάφυλλο για την Emily" (1930), στο οποίο ο πατέρας της Emily είναι σίγουρος ότι κανένας άνδρας δεν είναι αντάξιος της για να ζητήσει το χέρι της κόρης του.

Άλλα στερεότυπα περιλαμβάνουν γυναίκες που είχαν υποβιβαστεί σε ρόλους ζωής ως οικογένεια που κατάγονταν από κάποιον επιστάτη [26] ή για τα παιδιά του παντρεμένου αδερφό της, «κακές σχέσεις» που θα μπορούσαν να λειτουργήσουν "για να τις κρατήσουν” ως νταντάδες" ή απλήρωτες παραμάνες. Για παράδειγμα, μια γκουβερνάντα η μοίρα που ανέμενε ήταν να απορριφθεί από τα τιτλούχα ορφανά στο μυθιστόρημα Σαρλότ Μπροντέ της Jane Eyre (1847), η Eyre διατήρησε το καθεστώς αυτό μέχρι ο άνδρας που αγαπούσε έμεινε χήρος και διαθέσιμος.

Ένα κοινό θέμα στη λογοτεχνία φαντασίας της συγγράφισας ποιήτριας Sandra Cisneros είναι η οικογενειακή απογοήτευση για παράδειγμα. Στο ποίημα της "Γριές Κόρες» (1994). Στο κλασικό μυθυστόρημα Μεγάλες Προσδοκίες του Καρόλου Ντίκενς, ο κύριος ανταγωνιστής είναι Μις Havisham, μια γεροντοκόρη πικραμένη που εξαπατήθηκε και εγκαταλείφθηκε την ημέρα του γάμου της, ένα γεγονός που διαμόρφωσε το υπόλοιπο της ζωής της, και κατ' επέκταση, των γύρω της.

Ένα άλλο στερεότυπο της γεροντοκόρης που έχει εμφανιστεί στη βιβλιογραφία είναι η έχουσα γρήγορη αντίληψη και μερικές φορές ευέξαπτη ανεξάρτητη γυναίκα, που έχει παραμείνει άγαμη από επιλογή, όπως και στο "Το χαλί της γεροντοκόρης Thurber" (1897), δημοφιλές διήγημα και το Pauline Phelps διάσημη μικρή ιστορία και αναφέρεται σε μία ανύπαντρη γυναίκα που αποφασίζει κατά τη διάρκεια του Επαναστατικού Πολέμου ότι θα προτιμούσε να έχει ένα χαλί παρά έναν άνδρα. [27] Η δημοφιλής και ιδιαίτερα έξυπνη ντετέκτιβ Δεσποινίς Marple ήταν μια ηρωίδα γεροντοκόρη μια σειρά της Αγκάθα Κρίστι μυθιστοριογράφου εγκλημάτων, η οποία αργότερα έγινε τηλεοπτική σειρά. [28]

Μουσική 
το τραγούδι του Bob Dylan "Ο μοναχικός θάνατος της Hattie Carroll" (1963) αφηγείται την αληθινή ιστορία της δολοφονίας μιας γεροντοκόρης στη Βαλτιμόρη το 1963. 
Ο Paul McCartney, ενώ ήταν στους Beatles, συνέθεσε την επιτυχία "Eleanor Rigby" (1966) σχετικά με τη μοναξιά και το θάνατο μιας γεροντοκόρης (αν και ποτέ δεν χρησιμοποίησε τον όρο στους στίχους). 
Το τραγούδι χώρα "Delta Dawn", που έγινε διάσημο από την Tanya Tucker, επικεντρώνεται στα δεινά μιας γυναίκας με μια μοναχική χαμένη αγάπη, με προορισμό να μη φτάσει στο γάμο, εκτός αν ο εραστής επιστρέψει.


Τηλεόραση 
Η Tina Fey στο πορταίτο του χαρακτήρα της Liz Lemon, στην επιτυχημένη σειρά του NBC 30 Rock, εξηγεί άλλο ένα κλασικό στερεότυπο γεροντοκόρης. Η Lemon, μια 40-χρονη και άγαμη γυναίκα, της οποίας οι σχέσεις ποτέ δεν φαίνεται να λειτουργουν, έχει εξωπραγματικά υψηλές προσδοκίες για έναν σύντροφο: Ο άντρας των ονείρων της είναι το αρχετυπικό του "αστροναύτη Mike Dexter", και για το μεγαλύτερο μέρος της σειράς ο χαρακτήρα της είναι σε διακανονισμό με έναν άνδρα μέχρι που μπορεί να κερδίσει έναν αστροναύτη. [30]




Διάσημες γεροντοκόρες 

Louisa Μay Alcott, λεσβία συγγράφισα 

Susan B. Anthony, λεσβία φεμινίστρια 

Jane Austen, συγγράφισα 

Clara Barton, ιδρύτρια του Ερυθρού Σταυρού των Ην. Πολιτείων 

Catharine Beecher, λεσβία εκπαιδευτικός 

Nannie Helen Burroughs, εκπαιδευτικός, ακτιβίστρια Πολιτικών Δικαιωμάτων 

Emily Bronte, συγγράφισα 

Mary Cassatt, ζωγράφος 

Coco Chanel, σχεδιάστρια μόδας 

Emily Dickinson, συγγράφισα 

Elisabeth A' της Αγγλίας, Βασίλισσα της Αγγλίας 

Helen Gandy, μακροχρόνια προσωπική γραμματέας του J. Edgar Hoover

Greta Garbo, ηθοποιός 

Lilian Gish, ηθοποιός 

Florence Nightingale, λεσβία νοσοκόμα 

Lin Qiaozhi, γιατρίνα



Βρίσκεστε στο Γ' μέρος για να βρεθείτε στο Α' μέρος πατήστε εδώ.



Την είδηση την βρήκαμε και την μεταφράσαμε από την https://en.wikipedia.org/wiki/Spinster#cite_note-9