5 Νοε 2016

Οι γυναίκες αμοίβονται λιγότερο ενώ πληρώνουν περισσότερα


Οι γυναίκες αμείβονται λιγότερο από τους άνδρες για την ίδια εργασία, παρά το νόμο περί Ίσης Αμοιβής στην Αγγλία. Οι γυναίκες κερδίζουν 85 πένες για κάθε 1 λίρα που κερδίζει ένας άντρας. 

Αλλά, προστίθεται η προσβολή και ο τραυματισμός, που μια εκστρατεία, επίσης, επέστησε την προσοχή ότι στη Γαλλία οι γυναίκες δεν κερδίζουν μόνο λιγότερο, αλλά πληρώνουν επίσης περισσότερο από τους άνδρες για καθημερινά πράγματα, όπως ξυραφάκια, αποσμητικό, ακόμη και για τα σακίδια πλάτης. Όλο αυτό έχει ονομαστεί "φόροι της γυναίκας". Είναι εντυπωσιακή ειρωνεία ότι ένα κατάστημα που ονομάζεται Monoprix (μία τιμή) ήταν ένα από τα χειρότερα μαγαζιά με υπερτιμολογήσεις αγαθών που απευθύνονται στις γυναίκες. Το ότι οι γυναίκες πληρώνονται λιγότερο και αναμένεται να πληρώνουν περισσότερα, δείχνει πώς παράγονται και διαιωνίζονται οι έμφυλες ανισότητες.

Αλλά αυτή η ιστορία δεν έχει μόνο να μας πεί για την οικονομική ανισότητα. Η κατανάλωση έχει διατηρήσει όχι μόνο την έμφυλη ανισότητα μέσω του χρήματος - των τιμών και των αμοιβών - αλλά και από το τι σημαίνει να είσαι γυναίκα. Η Γαλλίδα υφυπουργός για τα δικαιώματα των γυναικών, Pascale Boistard, έγραψε "το ροζ είναι ένα χρώμα πολυτελείας"; για να δείξει την υποστήριξή της στη εκστρατεία των γυναικών. Και εδώ βλέπουμε το θέμα. "Luxury" δεν πρέπει να είναι μια λέξη που μπαίνει ακόμα και σ' αυτόν τον χώρο. «Πολυτέλεια» σημαίνει ανοχή, αλλά χρησιμοποιείται για να περιγράψει τα προϊόντα που παρουσιάζονται ως απαραίτητα για την παρουσίαση ενός αποδεκτού γυναικείου σώματος. Η σημαίες της εκστρατείας μας λένε συνεχώς ότι να είσαι γυναίκα σημαίνει πως έχουμε ένα σώμα που δεν είναι αρκετά καλό, που χρειάζεται μεταβολή, και για να καταστεί αρκετά καλό απαιτεί εργασία.

Υπήρξε μια μεγάλη κάλυψη από τα άκρα αυτών των πρακτικών μέσα από τις ιστορίες διασημοτήτων που έχουν κάνει πλαστική χειρουργική επέμβαση, όπως το "νέο" πρόσωπο της Ρενέ Ζελβέγκερ-Renee Zellweger, αλλά πολύ λιγότερη επικέντρωση στην εγκόσμια καθημερινή εργασία στο σώμα ότι οι περισσότερες γυναίκες αναμένεται να συμμετάσχουν όλη την ώρα σε: μάδημα, βαφή, να ανατάσονται, να τραβιούνται και να ξυρίζονται με ξυράφια που πλήρωσαν ακριβότερα.

Η γυναικότητα είναι ένα προϊόν της κατανάλωσης. Η διαφήμιση λέει στις γυναίκες ότι είναι ελαττωματικές - αλλά ότι μέσα από την αγορά των σωστών προϊόντων και με το να ασχολούνται με τις σωστές πρακτικές μπορούν να βελτιωθούν. Αυτό δεν ισχύει μόνο για τις γυναίκες, έχει υπάρξει μια αυξανόμενη επέκταση παρόμοιων προϊόντων για τους άνδρες, αλλά το φαινόμενο είναι σίγουρα πιο έντονο για τις γυναίκες, ιδιαίτερα όσον αφορά τη γήρανση του γυναικείου σώματος.

Ναι, υπάρχουν μακροχρόνιες λεσβιακές, φεμινιστικές κριτικές για τη μόδα και τον πολιτισμό της ομορφιάς ως μισογύνικες και ως πατριαρχικές. Αλλά εμείς δεν πρέπει να πετάξουμε κάτι πολύτιμο μαζί με άλλα άχρηστα πράγματα - συχνά όταν η μόδα και η βιομηχανία ομορφιάς παρουσιάζονται ως εγγενώς κακά, η ευχαρίστηση που να λάβουν οι γυναίκες από τη μόδα και το make-up δεν λαμβάνονται υπόψη, μαζί με την αντιμετώπιση των τελετουργιών του σώματος είναι κάτι με το οποίο η καθεμία ασχολείται. Είδη ένδυσης και στολισμού υπάρχουν σε όλους τους ανθρώπινους πολιτισμούς, σε παγκόσμιο επίπεδο και ιστορικά.

Η ουσία του προβλήματος, αντίθετα, είναι το πώς η εμφάνισή μας έχει εκληφθεί μέχρι που επαναδιατυπώθηκε από την κατανάλωση. Η κατασκευή της εμφάνισης έχει γίνει "απαραίτητη" εργασία (ακόμα και όταν επίσης εμείς πουλάμε τα μέσα για να το κάνουμε αυτό ως μια «πολυτέλεια»). Αυτό δεν αφορά τα πρόσωπα και τις επιλογές τους: οι επιλογές μας συμβαίνουν εντός μας και είναι δομημένες με, ευρύτερα πλαίσια της ανισότητας. Οι γυναίκες αμείβονται λιγότερο, και να πληρώνουν περισσότερο για πράγματα που αναμένεται να χρησιμοποιήσουν για να παράξουν ένα αποδεκτό γυναικείο σώμα.

Οι λεσβιακές, φεμινιστικές εκστρατείες τονίζοντας αυτό, μαζί με τις εκστρατείες, όπως το Αποσαθρωμένο Ροζ, μας δίνουν πολλά για να είμαστε αισιόδοξες. Είναι αυτά τα κοσμικά και οι καθημερινές ανισότητες που πρέπει να τονιστούν, έτσι ώστε τα πράγματα να μπορούν να αλλάξουν.

Αλλά αυτό έρχεται με μια προειδοποίηση. Δεδομένου ότι το ξύρισμα των τριχών του σώματος ήταν μια συζήτηση στο λεσβιακό κίνημα και στο δεύτερο φεμινιστικό κύμα, το γεγονός ότι το παράδειγμα αυτό επικεντρώνεται στην τιμολόγηση των ταπεινών ξυραφιών, των πολιτιστικών εννοιών και πρακτικών που αυτό συνεπάγεται, μας δείχνει πόση απόσταση έχουμε ακόμη να διανύσουμε.


Την είδηση την 9.11.14 γραμμένη από την Sophie Woodward, Πανεπιστήμιο του Μάντσεστερ η οποία έχει λάβει χρηματοδότηση από την ESRC και την μεταφράσαμε από την http://g3mag.co.uk/news/1622-woman-tax-on-everything-makes-us-buy-into-gender-inequality.html